41 napja nincs telefonom – így vált valósággá a rémálmom
Mobil

41 napja nincs telefonom – így vált valósággá a rémálmom

Szeretek vigyázni Apple eszközeimre, de tudom, hogy az ördög sosem alszik, ezért mindig kötök rájuk AppleCare+ biztosítást, hogy ha mégis bekövetkezne egy baleset, akkor nyugodt lehessek.

41 napja nincs telefonom – így vált valósággá a rémálmom

Augusztus 28-án leejtettem az iPhone 12 minimet és akkor még azt hittem, hogy az a tragédia, hogy összetört, de sajnos a valódi tragédia az az, hogy azóta sincs telefonom. Hogy történhetett ez?

Annak ellenére, hogy a kijelző és a hátlap is sérült, MacBook Pro-mra dugva tudtam még készíteni róla egy biztonsági mentést, majd bevittem egy hivatalos szervizpartnerhez, hogy leadjam javításra. A szervizben megnyugtattak, hogy ha minden jól megy, akkor augusztus 30-án szerdán már mehetek is érte.

Az Apple szabályai tiszták: ha a telefon elő és hátlapja is törött, akkor általában az AppleCare+ biztosítás keretein belül készülékcserét állapítanak meg. Ezt a cég csehországi központi szervizében állapítják meg, ezért a szervizpartner oda küldte ki a készüléket.

Az esetemben azonban az Apple úgy döntött, hogy még megmenthető a készülék, ezért az elő- és hátlapot, készülékházat, kamerát és akkumulátort cserélték, majd feladták postára szeptember 1-én számomra a szervizpartnerhez UPS-szel.

Az Apple támogatási oldalán továbbra is ez a telefonom státusza:

Szeptember 5-én hívott a szerviz, hogy sajnálatos módon a visszaküldött és javított telefonom elveszett a UPS vecsési logisztikai központjában és most megpróbálják felvenni a kapcsolatot az Apple-lel, hogy intézzék el a UPS-szel a problémát.

Szeptember 6-án újra hívott a szerviz és tudatták, hogy a UPS elismerte az elveszett telefont és az Apple ezért küldött egy új telefont, az enyémmel megegyező modellt, ami napokon belül meg fog érkezni. Itt már több mint egy hete nem volt telefonom, de legalább örültem, hogy hamarosan vége lesz ennek az egész helyzetnek és nem sokkal később csak egy vicces történet lesz, amit majd esti sörözések során mesélek a haveroknak.

Ezután csak teltek és múltak a napok, a szerviz próbálta felvenni a kapcsolatot az Apple központi szervizével, de semmi értelmezhető választ nem kaptak tőlük.

Szeptember 12-én az Apple központi szervize adott egy követési számot a feladott új telefonhoz, de a UPS ellenőrzőoldala szerint az egy nem létező csomagazonosító. Ennek ellenére a szerviztől megnyugtatást kaptam, hogy azon a héten már minden bizonnyal rendeződni fog az ügy.

Szeptember 28-án elfogyott a türelmem és felhívtam az Apple támogatási telefonszámát, hogy érdeklődjek a telefonom helyzetéről. Az ügyintéző hölgy megnyugtatott, hogy mindent meg fog tenni az elveszett telefon felkutatásában és hamarosan kapni fogok tőle egy emailt, ahova el kell küldenem a szervizbe adást igazoló papírom és kérte még a telefon vásárlását igazoló számlát is. Utóbbit kicsit furcsának éreztem, de elfogadtam.

Ezt követően nem kaptam semmilyen emailt az Apple támogatástól egészen október 2-ig, amikor is azt kaptam tőlük, hogy többszöri alkalommal is próbáltak keresni telefonon, de nem sikerült elérniük.

Ma több alkalommal keresetem Önt telefonon, sajnos sikertelenül. Felvettem a kapcsolatot [a(z) szerviz neve] szervizével, erről szerettem volna tájékoztatni.

Kérem jelezze, ha továbbra is segítségre van szüksége.

Természetesen nem volt nem fogadott hívásom sem a privát számomon, ami az iPhone 12 minimhez volt rendelve, sem pedig a céges számomon, amiről az Apple támogatást hívtam korábban. A legjobban persze az utolsó mondat fájt, hiszen az Apple támogatás rendszerében is látszik a telefonom utolsó státusza, vagyis hogy szeptember 1-jén postára lett adva és nem érkezett meg. Ezt figyelembe véve természetesen szükségem van továbbra is segítségre.

Az Apple támogatástól kapott emailre válaszoltam és megírtam benne mindkét élő telefonszámomat és másnap fel is hívott az Apple támogatás egy ír telefonszámról.

Itt már október 3. volt, vagyis 37 napja voltam telefon nélkül. Az ügyintéző hölgy elmondta, hogy semmiben sem tud segíteni, ugyanis nem az Apple támogatáson keresztül adtam le a készülékemet, hanem egy szervizpartneren keresztül és így nem tudja felvenni a kapcsolatot az Apple központi szervizével.

Megkérdeztem, hogy ebben az esetben mit tudok tenni és azt tanácsolta, hogy adjak fel egy panaszt, ami majd be fog kerülni az Apple virtuális panaszkönyvébe. Ezt meg is tettem és panaszt tettem az Apple központi szervize ellen. Ezután azt az információt kaptam, hogy el fogja küldeni emailben a panasz szövegét. Ez sem történt meg, egy sablon üzenetet kaptam csak, amiben ez szerepelt:

Köszönjük, hogy felkeresett minket. Válaszolhat erre az e-mailre.

A következő munkanapomon válaszolok Önnek.

Most október 7. van és szombat, vagyis már 41 napja nincs meg az iPhone 12 minim és nem érzem úgy, hogy az ügy közelebb lenne a megoldáshoz, mint bármikor az elmúlt közel másfél hónapban.

Hiába kötöttem meg az Apple legjobb biztosítását, az AppleCare+-t a telefonomra 2021-ben és fizetem azóta is folyamatosan, hiába adtam le egy hivatalos Apple szervizpartnernél a telefonom javításra, hiába vettem fel a kapcsolatot az Apple támogatással… Láthatóan senki sem tud vagy akar nekem segíteni.

A szerviz az első csúszásoknál említette szeptember elején, hogy ez nagyon ritka, de előfordult már a múltban is, hogy a vecsési UPS központban elveszett egy készülék, de pánikra semmi ok, az Apple mindig pótolja a készüléket.

Később azonban már a szerviz is elismerte, hogy az esetem teljesen egyedi és még sosem történt ilyesmi. Gondolom, mondani se kell, hogy ez legkevésbé sem vigasz számomra. Jobban örülnék, ha a munkámban, párkapcsolatomban vagy az életem bármely területén lennék egyedi, nem pedig abban, hogy az én telefonomat veszítette el a legjobban az Apple.

Hogy mi a tanulság? Az sajnos nem igazán van, de azt tudom tanácsolni, hogy nagyon vigyázz eszközeidre és imádkozz, hogy semmi probléma ne legyen velük, ugyanis ha mégis így lesz, akkor elképzelhető, hogy soha többet nem látod majd.

Ha pedig szeretnéd, hogy az Apple támogatás egy kicsit is segítőkész legyen, akkor rajtuk keresztül add le a készüléked javításra, más esetben ugyanis úgy tűnik, hogy nem támaszkodhatsz rájuk.

Az Apple nincs jelen Magyarországon saját üzlettel vagy saját szervizzel, csak hivatalosnak hívott viszonteladók és szervizpartnerek vannak, de el kell fogadnunk, hogy ebben az országban nem olyan támogatást nyújt a cupertinói cég, mint amit a külföldi oldalakon olvasott beszámolók alapján várnánk.

És hogy mi lesz velem? Nyeljem le, hogy az Apple megkárosított egy közel 200 ezres telefonnal és sétáljak be a legközelebbi Apple Premium Resellerbe és vegyek egy újat? Aztán majd arra is kössek AppleCare+ biztosítást?

Félre ne érts, nem a biztosítás tehet róla, hiszen épp az AppleCare+ az, ami sokszor segített már a múltban kollégáimnak és nekem is. Erre itt van néhány példa, mint például: Sarkára ejtettem a laptopomat és ingyenesen cserélte a kijelzőt az Apple – AppleCare+, vagy ez a történet: Így cserélte 4 nap alatt az órámat az Apple – AppleCare+ biztosítás.

Esetleg vegyek egy androidos telefont és engedjem el azt, az eszközök közötti integrációt, ami miatt az Apple-be szerettem egykoron?

Őszintén csalódott, és tanácstalan vagyok.

Te mit tennél a helyemben?

Legyen neked is AppleCare+ biztosításod!

Régóta használjuk az AppleCare+ szolgáltatást, és már többször is cserélt így nekünk díjmentesen teljes készüléket az Apple. További információkat itt találsz AppleCare+ biztosításról: AppleCare+: mostantól még többet ad a legjobb Apple biztosítás!

Nem volt rajta AppleCare+ és túl drága lenne megjavíttatni? Kereteztesd be!

Ha már csak porfogó az adott készüléked, adj neki új életet: kereteztesd be, és akaszd ki dekorációként a falra!

Ez a cikk 41 napja nincs telefonom – így vált valósággá a rémálmom itt jelent meg először Szifon.com.

Related posts

WWDC23: az Apple bemutatta az iPadOS 17-et – egyedi lezárt képernyő, fejlesztett Porondmester, Egészség app, egyebek

www3.hu

Változtat az Apple: az EU-ban egyes fejlesztők weboldaláról is letölthetünk majd appokat

www3.hu

Steve Jobs ma lenne 66 éves

www3.hu